Jak sprawdzić, który urząd pocztowy obsługuje konkretny adres?
Chcesz skorzystać z usług urzędu pocztowego? Dowiedz się, jak wyszukać najbliższą Ci placówkę. Sprawdź, jakie kryteria wyboru są istotne przy wyszukiwaniu punktu. O czym jeszcze dobrze jest wiedzieć? Przeczytaj, jak działa urząd pocztowy. Wyjaśniamy w naszym artykule, jak znaleźć placówkę pocztową. To wcale nie musi być skomplikowane!
Jak korzystać z wyszukiwarek urzędów pocztowych?
Aby znaleźć filię urzędu pocztowego, wystarczy, że skorzystasz z bezpłatnego formularza w Internecie. Do kryteriów wyboru zaliczają się:
kod pocztowy – adresata i poczty,
adres miejsca – wiąże się to z opcją zaznaczenia najwygodniejszej odległości od placówki,
powiat,
województwo.
Oprócz tego formularz pozwala na zaznaczenie preferowanej grupy placówek urzędów pocztowych. Możliwe jest także znalezienie placówki, która oferuje dane usługi czy jest czynna w dany dzień tygodnia. Nie trzeba przy tym wpisywać wszystkich informacji do formularza. Zwykle są one wypełniane automatycznie na podstawie jednego pola. Wówczas pojawi się terenowa lub satelitarna mapa.
O czym jeszcze warto wiedzieć?
Szukasz urzędu pocztowego we Wrocławiu? Dobrze wiedzieć, że wypełniając pola formularza odnośnie danej miejscowości, ulicy czy jednostki, możliwe jest wpisanie tylko fragmentu nazwy. Wszystko dlatego, że system podpowiada miejscowość, a także dzielnice danych miast.
Co więcej, w wynikach wyszukiwania przy urzędach, w których godziny pracy zostaną zmienione w niedługim czasie, system pokazuje tę informację. Jeśli brakuje adnotacji przy wyszukanym urzędzie, oznacza to, że pracuje on zgodnie z planem.
Jak jeszcze można znaleźć urząd pocztowy?
Zastanawiasz się, jak sprawdzić, który urząd pocztowy jest w pobliżu Ciebie? Skorzystaj z internetowej wyszukiwarki! Wystarczy, że wejdziesz na stronę internetową poczty, a następnie wpiszesz swoją miejscowość. Możesz także skorzystać z mapki umieszczonej pod wyszukiwarką. Wtedy kliknij dane miasto, a wyświetli Ci się dokładny adres placówki.
Możesz także skorzystać z informacji zawartych pod mapką. Znajdziesz tam takie informacje jak:
lokalizacja,
godziny otwarcia,
kontakt telefoniczny.
Jak działa urząd pocztowy?
Urząd pocztowy w Warszawie lub innym mieście działa w ten sposób, że wydzielone są stanowiska takie jak:
asystent – zajmuje się obsługą klientów przy pocztowym okienku,
pracownik ekspedycji – do jego zadań należy przygotowanie przesyłek wychodzących i przychodzących,
listonosz – nie wszystkie placówki mają swoich listonoszy,
kierownik zmiany – kontroler monitoruje pracę placówki. Zajmuje się skargami i reklamacjami, a także udzielaniem informacji i wyjaśnianiem klientom,
główny kasjer – jego obowiązkiem jest obsługa okienkowych asystentów i listonoszy,
naczelnik urzędu – do jego zadań zalicza się odpowiadanie za urząd oraz jego działanie.
Kiedy są czynne poczty?
Z reguły poczty są czynne w dni robocze. Zwykle od godziny 9 do 17.30 i działają od poniedziałku do piątku. Urzędy pocztowe w Polsce są także otwarte w soboty. Jednak krócej, gdyż zazwyczaj od 9 do 12.30. Przed skorzystaniem z usług, warto upewnić się, jakie są godziny otwarcia danej placówki. Godziny otwarcia mogą się bowiem różnić w sytuacji, gdy ma się do czynienia z różnymi oddziałami.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana