Jakie opakowania produktowe są wytwarzane dla handlu detalicznego?
Opakowania kartonowe to popularne rozwiązanie stosowane również do magazynowania i przewożenia produktów detalicznych. Są trwałe, lekkie i ekonomiczne. Łatwo się je drukuje i etykietuje, dzięki czemu idealnie nadają się do pakowania pojedynczych przedmiotów. W tym artykule poznamy rodzaje opakowań kartonowych dostępnych dla handlu detalicznego oraz zalety wynikające z ich stosowania.
Opakowania kartonowe występują w różnych kształtach i rozmiarach. Jeśli chodzi o opakowania produktowe, to warianty w formie pudełek wiodą prym w handlu detalicznym. Pudełka często są wykonane z tektury falistej, co wpływa na ich trwałość, dzięki temu znalazły zastosowanie zarówno przy magazynowaniu, jak i wysyłaniu pojedynczych towarów. Inne opakowania tego typu to m.in.
tacki – są zwykle używane do pakowania produktów spożywczych, takich jak owoce lub warzywa,
tuleje są wykorzystywane do pakowania przedmiotów, takich jak książki lub płyty CD,
owijki znalazły zastosowanie jako dodatkowa warstwa zabezpieczająca delikatne przedmioty, takie jak szkło lub elektronika,
kartonowe wkładki mogą być używane w celu zapewnienia dodatkowej ochrony wewnątrz pudełka lub tacki.
Zalety opakowań kartonowych
Kartonowe opakowania produktowe są lekkie, ale wystarczająco mocne, aby chronić produkty podczas wysyłki i przechowywania. Dodatkowo są praktyczne, dzięki opcjom drukowania i etykietowania, które sprzyjają tworzeniu marki produktu i realizowaniu celów marketingowych. Co prawda nie są wodoodporne ani hermetyczne, jednak w celu dodatkowej ochrony przed wilgocią lub działaniem powietrza stosuje się również opakowania wyprodukowane z grubszej, wielowarstwowej tektury.
Drukowanie i etykietowanie na opakowaniach kartonowych
Druk na opakowaniach kartonowych może być wykonany różnymi metodami. Jak mówi pracownik Studio Edytor Drukarnia – Wydawnictwo:
Fleksografia jest jedną z najczęściej stosowanych technik ze względu na jej opłacalność i szybki czas realizacji. Nie inaczej jest też z drukiem cyfrowym, który w sprawny sposób umożliwia stworzenie wysokiej jakości grafiki o intensywnej kolorystyce. Jego niewątpliwą zaletą jest również możliwość modyfikacji projektu na każdym etapie produkcji.
Etykietowanie na opakowaniach kartonowych może odbywać się za pomocą etykiet samoprzylepnych lub termotransferowych w zależności od rodzaju pakowanego produktu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana