Artykuł sponsorowany

Jakie opakowania produktowe są wytwarzane dla handlu detalicznego?

Jakie opakowania produktowe są wytwarzane dla handlu detalicznego?

Opakowania kartonowe to popularne rozwiązanie stosowane również do magazynowania i przewożenia produktów detalicznych. Są trwałe, lekkie i ekonomiczne. Łatwo się je drukuje i etykietuje, dzięki czemu idealnie nadają się do pakowania pojedynczych przedmiotów. W tym artykule poznamy rodzaje opakowań kartonowych dostępnych dla handlu detalicznego oraz zalety wynikające z ich stosowania.

Opakowania kartonowe występują w różnych kształtach i rozmiarach. Jeśli chodzi o opakowania produktowe, to warianty w formie pudełek wiodą prym w handlu detalicznym. Pudełka często są wykonane z tektury falistej, co wpływa na ich trwałość, dzięki temu znalazły zastosowanie zarówno przy magazynowaniu, jak i wysyłaniu pojedynczych towarów. Inne opakowania tego typu to m.in.

  • tacki – są zwykle używane do pakowania produktów spożywczych, takich jak owoce lub warzywa,

  • tuleje są wykorzystywane do pakowania przedmiotów, takich jak książki lub płyty CD,

  • owijki znalazły zastosowanie jako dodatkowa warstwa zabezpieczająca delikatne przedmioty, takie jak szkło lub elektronika,

  • kartonowe wkładki mogą być używane w celu zapewnienia dodatkowej ochrony wewnątrz pudełka lub tacki.

Zalety opakowań kartonowych

Kartonowe opakowania produktowe są lekkie, ale wystarczająco mocne, aby chronić produkty podczas wysyłki i przechowywania. Dodatkowo są praktyczne, dzięki opcjom drukowania i etykietowania, które sprzyjają tworzeniu marki produktu i realizowaniu celów marketingowych. Co prawda nie są wodoodporne ani hermetyczne, jednak w celu dodatkowej ochrony przed wilgocią lub działaniem powietrza stosuje się również opakowania wyprodukowane z grubszej, wielowarstwowej tektury.

Drukowanie i etykietowanie na opakowaniach kartonowych

Druk na opakowaniach kartonowych może być wykonany różnymi metodami. Jak mówi pracownik Studio Edytor Drukarnia – Wydawnictwo:

Fleksografia jest jedną z najczęściej stosowanych technik ze względu na jej opłacalność i szybki czas realizacji. Nie inaczej jest też z drukiem cyfrowym, który w sprawny sposób umożliwia stworzenie wysokiej jakości grafiki o intensywnej kolorystyce. Jego niewątpliwą zaletą jest również możliwość modyfikacji projektu na każdym etapie produkcji.

Etykietowanie na opakowaniach kartonowych może odbywać się za pomocą etykiet samoprzylepnych lub termotransferowych w zależności od rodzaju pakowanego produktu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.